Nu au fost gasite materiale in aceasta categorie!
-----
Masuri pentru fluidizarea traficului in punctele de trecere a frontierei in Bulgaria si Ungaria

Masuri pentru fluidizarea traficului in punctele de trecere a frontierei in Bulgaria si Ungaria

Ca urmare a conditiilor meteo

 Masuri pentru fluidizarea traficului in punctele de trecere a frontierei in Bulgaria si Ungaria

Ca urmare ridicării restricţiilor de circulaţie impuse de condiţiile meteorologice din Bulgaria şi România şi reluării traficului de mare tonaj, dar şi din cauza faptului că, pe teritoriul Ungariei, traficul pentru vehiculele de transport marfă este restricţionat în perioada sfârşitului de săptămână, în prezent se constată o creştere a numărului de automarfare care se prezintă în punctele de trecere a frontierei, în special pe sensul de ieşire din ţară, la graniţa cu Ungaria.



Totodată, autorităţile de frontieră din Ungaria efectuează verificări sistematice la toate mijloacele de transport, în conformitate cu prevederile Regulamentului 458/2017 de modificare a Codului Frontierelor Schengen.

Polițiștii de frontieră români efectuează formalităţile de frontieră împreună cu autorităţile din statul vecin, sens în care se ține permanent legătura cu acestea în vederea stabilirii unor măsuri comune, astfel încât, controlul de frontieră să se desfășoare operativ (ex. folosirea la capacitate maximă a arterelor existente, suplimentarea de personal la controlul automarfarelor).

In ultimele 24 de ore, prin punctele de trecere de la frontiera de vest a României aflate pe raza judetelor Arad, Bihor şi Satu Mare, s-au efectuat formalităţile de frontieră pentru un număr de peste 9.250 de automarfare, din care aproximativ 6.000 pe sensul de ieşire din ţară.



Mentionăm că timpul alocat pentru efectuarea controlului unui automarfar, de polițiștii de frontieră români, se păstrează în media de 2-5 minute/camion.

Pentru fluidizarea traficului şi realizarea un control operativ, conducerea Poliţiei de Frontieră a dispus structurilor teritoriale măsuri de suplimentare a personalului care desfăşoară activităţi în punctele de trecere de la graniţa cu Ungaria.

A fost mărit numărul arterelor de control la automarfare, pe sensul de ieşire, astfel în P.T.F. Nadlac II sunt deschise patru fluxuri de control, la P.T.F. Bors trei, iar la P.T.F. Nadlac si Varsand cate doua fluxuri.

Totodată, au fost dispuse măsuri pentru gestionarea eficientă a situaţiei operative, respectiv prevenirea şi combaterea actelor ilegale transfrontaliere.

Menţionam faptul că traficul pentru autoturisme şi mijloacele de transport persoane se desfăşoară în condiţii normale, fără a se înregistra timpi de asteptare.

UPDATE: Trafic crescut la frontieră pentru mijloacele de transport marfă. Aproximativ 29.000 de camioane au tranzitat frontiera în ultimele zile
În urma unei evaluări efectuate ca urmare a analizării eficienţei măsurilor dispuse la frontieră, atât pentru implementarea noilor prevederi europene privind introducerea verificărilor sistematice, cât şi pentru asigurarea fluenţei traficului de călători şi mărfuri, s-a constatat că traficul mijloacelor de transport marfă a înregistrat o creştere importantă în ultimele zile.
Astfel, în perioada 05-07.03.2018, prin punctele de trecere de la frontiera română au tranzitat aproximativ 29.000 de autovehicule de mare tonaj, din care 12.500 de autovehicule pe sensul de intrare în ţară şi 16.500 pe sensul de ieşire din ţară. Într-o perioadă similara a anului trecut, media autocamioanelor care tranzitează frontiera a fost de aproximativ 25.000 mijloace de transport, fiind înregistrată o creştere cu peste 15%.  
 În ceea ce priveşte situaţia pe frontiere, în perioada analizată, cele mai tranzitate au fost punctele de trecere de la graniţa româno-ungară, unde poliţiştii de frontieră au efectuat formalităţile la peste 16.200 autovehicule de mare tonaj (56% din traficul total), urmată de frontiera româno-bulgară cu peste 8.600 de camioane verificate.
Dintre punctele de frontieră, P.T.F. Nădlac II Autostradă de la frontiera cu Ungaria a fost cel mai tranzitat punct de trecere rutier, în primele două zile ale saptamânii fiind efectuat controlul, împreună cu autorităţile maghiare, la aproximativ 6.000 de autocamioane. S-a lucrat și se va lucra în continuare pe numărul maxim de benzi deschise pentru astfel de mijloace de transport, 3 artere de control pe sensul de intrare în ţară şi 4 artere de control pe cel de ieşire.
La P.T.F. Borş, un alt punct de trecere de la granița cu Ungaria foarte tranzitat, poliţiştii de frontieră au verificat aproximativ 5.700 de camioane. Și aici, se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructură, pe 2 benzi pe sensul de intrare şi 3 pe sensul de ieşire pentru camioane.
La frontiera cu Bulgaria, cele mai tranzitate puncte au fost Calafat și Giurgiu, unde a fost înregistrat un trafic de peste 3.000, respectiv aproximativ 4.000 de camioane. La Calafat formalităţile se efectuează pe 6 artere de control (4 pe intrare şi 2 pe ieşire), iar la Giurgiu pentru camioane sunt deschise 7 artere (3 la intrare şi 4 la ieşire).
Precizam că, în această perioadă, este folosită la maxim capacitatea punctelor de trecere ale frontierei deschise pentru astfel de mijloace de transport, în limita configuraţiei acestora şi, în funcţie de trafic, sunt suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire în/din ţară, astfel încât formalitățile de frontieră să se efectueze cu operativitate.
Poliţia de Frontieră a făcut toate eforturile pentru suplimentarea cu tot personalul de care dispune la controlul documentelor de călătorie. Se lucrează la capacitatea maximă a infrastructurii punctelor de frontieră care, în majoritate, nu a mai fost modernizată de peste 20 ani, în condițiile în care traficul a crescut de peste 300%.
Menţionăm că la frontierele interne, formalităţile de frontieră se efectuează în comun cu autorităţile ungare, respectiv bulgare, sens în care Poliția de Frontieră Română a alocat personal pentru acoperirea tuturor liniilor de control în punctele de trecere a frontierei cu Ungaria și Bulgaria, însă numărul de linii care pot fi deschise este limitat de numărul de polițiști repartizaţi de către Poliţia Ungară, respectiv Politia de Frontiera Bulgară. În baza protocoalelor bilaterale, P.F.R. poate deschide doar liniile de control care sunt asigurate cu personal de autoritățile menționate.
Din analizele efectuate s-a stabilit că, la frontierele cu Bulgaria şi Ungaria sunt verificate, în medie, peste 10.000 de camioane/24 de ore.
Timpul pentru efectuarea controlului de către polițiștii de frontieră asupra camioanelor se păstrează în media de 2-5 minute/camion.
La frontiera externă (graniţa cu Serbia, R. Moldova şi Ucraina), la timpul necesar efectuării controlului de frontieră se mai adaugă și cei necesari efectuării formalităţilor de către celelalte autorități (Direcția Generală a Vămilor, Autoritatea Sanitar Veterinară, C.N.A.I.R, Autoritatea Naţională de Administrare Fiscală, Autoritatea Naţională Fitosanitară).


Comentarii

- Dacă acționezi cu maturitate și considerație pentru alți utilizatori, ar trebui să nu ai nici o problemă.
- Nu fi neplăcut! Demonstrează și împărtășește informațiile, înțelepciunea și umorul pe care știm că le posezi.
- Ia o parte din responsabilitatea pentru calitatea convorbirilor în care ești participant.

Vă mulțumim!




2018
martie (15)
mai (5)
2017
martie (44)
aprilie (49)
mai (25)
iunie (30)
iulie (23)
august (22)
2016
februarie (109)
martie (114)
aprilie (83)
mai (117)
iunie (101)
iulie (102)
august (93)
2015
mai (7)
iunie (25)
iulie (84)
august (118)





 
Facebook
Google Bookmarks
Twitter
MySpace
Technorati
Yahoo! Bookmarks